ICA Banken brandar sig med hjälp av medarbetarna

By 19 februari, 2019News

ICA Banken ville öka kännedomen om sig själva – både som bank och som arbetsgivare. Att skapa kännedom externt och stolthet internt, helt enkelt. Det såg de att de göra genom att annonsera i Dagens Industri. Därför bokades fyra helsidor och två halvsidor under perioden 31/1-19/2 2019. På ICA Banken ville de särskilja sig gentemot de andra bankerna och ett av de främsta skälen till att byta bank eller arbetsgivare till ICA Banken är hur de arbetar och är. Och vilka kan visa det bättre än medarbetarna? Därför lyfte de fram ett antal medarbetare i  annonserna som fick visa hur annorlunda ICA Banken är gentemot andra banker, genom att berätta om hur det är att arbeta där. Och samtidigt prata med presumtiva medarbetare för att visa hur de är som arbetsplats.

Kommunikation byggt från grunden

Eftersom vi på Business & People gjort ett grundligt arbete med ICA Gruppens arbetsgivarerbjudande och skapat ett kommunikationskoncept för ICA Gruppen ur ett arbetsgivarperspektiv, fick vi förtroendet att hjälpa ICA Banken med annonserna och kompletterande medarbetarintervjuer till karriärsidorna – som alla bygger vidare på det konceptet. Med en liten twist för just ICA Banken. Så. Är det inte dags för dig också att byta bank?