Lidl är en internationella detalhandelskedja som skiljer sig från de övriga aktörerna på den svenska marknaden.

De lider fortfarande lite av rykten, fördomar och gamla sanningar om hur det är att jobba på Lidl.

Ett jobb på Lidl kan innebära allt från en internationell karriär till att vara stolt över det grönsaksstånd man ansvarar för. För att få en god och rättvis bild av Lidl som arbetsgivare mötte vi många medarbetare: som jobbade i butik, på lager och på huvudkontoret. Bilden av en stolt utmanare inom svenska detaljhandel blev allt tydligare.

Lidl har nu påbörjat resan som ska göra dem till den mest attraktiva arbetsgivaren inom svensk detaljhandel.

Med det som utgångspunkt samarbetade vi tätt med Lidl för att skapa ett koncept som sätter medarbetaren i centrum och låta dem visa och berätta om sin resa inom Lidl och vad de förväntar sig av framtiden. Vi spelade in medarbetarfilmer som spreds på Facebook, vi skapade annonser för digitalt bruk och på stortavlor i nära anslutning till Lidls butiker runtom i landet. Dessutom skapade vi kommunikativa och engagerande enheter för användning i butik, på jobbmässor och andra utvalda platser. Allt med våra hjältar i fokus.

Se filmen

Möt Kabba!