Att väcka känslor laddar inte bara budskapet utan får det att stanna kvar längre i minnet.
Där är film oslagbart. Att det blir mer tillgängligt i en rusande och brusande värld gör det inte sämre.
Eller främjar att dela informationen i egna kanaler. Företagspresentationer, stora som små, medarbetarporträtt, instruktionsfilmer, rekryteringsfilmer, dilemmafilmer, ja det spelar egentligen ingen roll vad du vill berätta. Filmen gör det bäst.
Vi gör en hel del film. Ibland i egen regi och ibland med vänner på produktionsbolag. Det vill säga från små, enkla medarbetarporträtt till större företagspresentationer. Allt handlar om vad som skall sägas, var och hur den skall visas och vad du vill uppnå med budskapet.
Tillsammans tittar vi på alla valmöjligheter och hittar den bästa lösningen. Från ”rättuppochner” informationsfilm till engagerande storytelling med ett personligt tilltal.
Att personer tittar på din film och gillar den påverkar också sökmotorer positivt och gör att filmen kommer högre i sökresultaten. Google premierar hemsidor med blandat innehåll så att ha film på sin hemsida kan också hjälpa den att hamna högre i sökningen.
Varumärkesfilm
Testimonials
Dilemmafilmer
Motion Graphics – Rekrytering
Medarbetarfotografering
Oavsett om du vill beskriva din verksamhet, presentera dina medarbetare eller dokumentera ett event, så gör du det bäst med bilder. Vi kallar det kort och gott för, bildberättande. Det är lätt hänt att skönmåla i ord. Och AI till trots, en naturligt tagen bild, på en vanlig medarbetare i en vanlig miljö, ljuger inte. Bilder, är det första vi uppmärksammar när vi ska ta del av ny information. I annonser, på hemsidor, i broschyrer, i tidningar och på mässor. Då gäller det att bilderna skickar rätt signaler till betraktaren så att ”rätt” glasögon sätts på när det är dags att fördjupa sig i vad du vill berätta. Och det måste lira med de fina orden. Det måste kännas trovärdigt, och det måste vara sant. Precis som ditt arbetsgivarlöfte.
Det är få av oss som tycker om att få en kamera upptryckt i ansiktet och le så där fånigt. Men vi är desto fler som blir glada när någon helt plötsligt lyckas få till en bild. Som är bra! Så tricket är att få dina medarbetare att vara så naturliga som de är i vardagen. Bete sig som vanligt och gärna lyfta fram sin personlighet. För det säljer ditt företag, både som leverantör och inte minst som arbetsgivare. Det är lättare sagt än gjort, vi vet. Men vi kan och gör så framgångsrikt, med alla våra kunder.
- Gemensamt ser över behovet. Var, när och hur skall de användas?
- Tonalitet. Färger, ljust, mörkt, annat? Finns det guidelines att följa?
- Förbered medarbetarna.
Och framförallt varför? Detta motiverar fler att vilja vara med och alla är mer förberedda,
det vill säga, mer naturliga. Det är det vi vill fånga. Det är det ni vill visa upp. - Och så GDPR såklart.
Vi hjälper dig med allt detta!