Hur hittar man erfarna medarbetare så att det går att leverera snabbt och rätt direkt vid öppning?

Lidl skulle bygga ett nytt centrallager och behövde hitta 100 kvalificerade, erfarna nya medarbetare i Örebro.

Tillsammans med Lidl identifierade vi var presumtiva medarbetare rörde sig och vi valde dels att annonsera på strategiska busshållplatser i Örebro och på väl valda busshållplatser. Givetvis utnyttjades Lidls egna ytor i butikerna för att informera om behovet; via planscher, butiksvepor och en informationsfolder. Dessutom gjordes radioreklam som sändes i de lokala kanalerna Rix, Mix Megapol, Star och NRJ. Detta kompletterades med en kampanj i sociala medier och det byggdes även anpassad rekryteringsportal.

Totalt behövde Lidl rekrytera 100 erfarna personer till sitt lager och kampanjen lyckades få in 135. Ganska lyckat, tycker vi.

Lidl rekryteringskampanj i Örebro.

Se fler exempel på rekryteringskampanjer

Ryds Bilglas

National Windscreens

Lidl Örebro

Tobii Kista