Ryds bilglas behövde rekrytera en stor mängd bilglasmontörer i hela Sverige.

Ryds behövde få in ett stort antal sommarvikarier och lärlingar över hela landet, men kände att allt för få vet vad det innebär att jobba som bilglastekniker. Därför valde vi att bygga kampanjen på att berätta hur det är att jobba på Ryds och vad man gör som bilglastekniker.

I kampanjen ingick att skapa egna karriärsidor på rydsbilglas.se och en karriärsida på Indeed, där många arbetssökande befinner sig. Riktade kampanjer i sociala medier och både affischer och bordspratare samt skärmar ute i verkstäderna användes. Förutom texter som berättar om Ryds och jobbet samt foton på medarbetarna, så lät vi medarbetarna själva berätta om hur det är att jobba på Ryds bilglas och vad det är man gör i rollen. Hela tiden baserat på EVP:t (arbetsgivarerbjudandet) och det nya kommunikationskonceptet.

Se fler exempel på rekryteringskampanjer

Ryds Bilglas

National Windscreens

Lidl Örebro

Tobii Kista