National Windscreens i England har ständiga rekryteringsbehov i en bransch som få är medvetna om.

National Windscreens stod inför utmaningen att hitta rätt människor och locka dem till sig – över hela England. En del i det arbetet är att förklara vad yrket är och vilka fördelaktiga villkor man får av just National Windscreens.

Kampanjen ” When chip happens” blev startskottet i jakten på nya talanger. (”Chip” betyder stenskott.) En välkänd fras för alla, om att ibland skiter det sig. Eller i det här fallet, stenskott händer. Men då står våra hjältar redo att lösa problemet. Så vi åkte över till England med kamera, ljudutrustning och ett gediget frågebatteri – och filmade lärlingarna på ett av deras training centres. Här fann vi insikter och relevanta budskap för att kommunikationen skulle nå ända fram och konvertera de ofrälsta. Dessa kommunicerades sedan ut på Indeed och såklart på egna hemsidan. Affischer samt en kampanj på sociala medier skapade en nyfikenhet som lockade in en ny publik. Allt i Cary Groups tonalitet och manér, men med den lokala förankringen i färger, typsnitt och avsändare.

Se fler exempel på rekryteringskampanjer

Ryds Bilglas

National Windscreens

Lidl Örebro

Tobii Kista